• Dzień Szalonych Fryzur

• W piątek 27 listopada w naszej szkole po raz kolejny odbył się Dzień Szalonych Fryzur. Była to inicjatywa Samorządu Uczniowskiego. Zabawa cieszyła się zainteresowaniem wśród uczniów. Mogliśmy podziwiać kunsztowne upięcia włosów  dziewczyn i fantastyczne irokezy wśród chłopców. Gratulujemy zaangażowania i pomysłowości!

• Pieczemy szarlotkę.

• Uczniowie z kl. I-II na podsumowanie zajęćdotyczących owoców i warzyw postanowili upiec kruche ciasto z jabłkami. Dzieci z zaangażowaniem przystapiły do zadania. Wszyscy chętnie pracowali obierając jablka, a następnie ścierając je na tarce. Wiele radości wzbudziło wyrabianie, a nastepnie wałkowanie i układanie ciasta do formy. Po upieczeniu przełożyliśmy kruche ciasto, usmażonymi jabłkami i posypaliśmy cukrem pudrem. Dumni z wykonanego zadania wróciliśmy do klasy. Ciasto kosztowaliśmy na drugi dzień. Bylo bardzo smaczne!

• Ślubuję uczniem być prawdziwym!

• 13 X 2023r. był bardzo uroczystym i długo wyczekiwanym dniem, szczególnie przez uczniów klasy 1 naszej Szkoły. Od samego rana w szkole panował uroczysty nastrój. Dzieci z niecierpliwością i z lekkim stresem oczekiwały na zaproszonych gości oraz rodziców. Uroczystość rozpoczęła się od przedstawienia przygotowanego przez uczniów kl. I . Dzieci recytując wiersze, śpiewając piosenki, odpowiadając na pytania przewodniczącej Samorządu Szkolnego oraz tańcząc przygotowany układ taneczny, udowodniły, że są już stuprocentowymi uczniami. Po przedstawieniu nastąpił bardzo uroczysty i wzruszający moment- Ślubowanie klasy 1 na sztandar naszej Szkoły.  Po akcie ślubowania Pani dyrektor Ewa Kościelniak-Motyka dokonała pasowania dzieci z klasy I na uczniów Szkoły Podstawowej im. Św. Floriana w Glisnem. Następnie uczniowie złożyli swoje „podpisy” w postaci odcisku palca w Księdze Ślubowań. Na koniec wszyscy otrzymali życzenia i prezenty od Samorządu Szkolnego oraz starszych kolegów i koleżanek. Były to dyplomy pasowania, słodkości i tarcze SP Glisne wydrukowane na szkolnej drukarce 3D.

Uczniowie nie zapomnieli również o swoich nauczycielach i pracownikach szkoły, którym złożyli najserdeczniejsze życzenia w Dniu ich święta.

Najmłodszym uczniom naszej szkoły gratujemy występu oraz życzymy wielu sukcesów, najlepszych przyjaźni oraz takiej radości z bycia uczniem, jaką prezentowaliście na starcie szkolnej przygody, przez cały okres szkolny.

• Robimy owocowe szaszłyki!

• Dzieci z klasy I- II wiedzą jak ważne dla naszego zdrowia są owoce i warzywa. Podsumowaniem  naszych zajęć o ich wpływie na nasze zdrowie było wykonanie owocowych szaszłyków. Dzieci z radością zabrały się do pracy. Po czynnościach oraganizacyjnych podczas, których wszyscy pięknie umyli ręce i założyli fartuchy, rozpoczęła się gorliwa praca. Wszyscy z zaangażowaniem obierali i kroili przyniesione owoce, by następnie nabić je na dlugie patyczki, tworząc szaszłyki. Po zakończonej pracy poszliśmy do klasy, aby zjeść przygotowane dzieła, jak również podzielic się nimi z kolegami i koleżankami z innych klas. Gwaru i radości z wykonanej samodzielnie pracy nie było końca. Dzieci obiecały, że zrobią takie szaszłyki dla swojej rodziny.

• Dzień Znaczka

• 9 października odbył się w naszej szkole Dzień Poczty i Znaczka Pocztowego. Samorząd Uczniowski zachęcał wszystkich do wspólnej zabawy. Każdy mógł wziąść udział w konkursie na najpiękniejszy znaczek i zrobić sobie niepowtarzalne zdjęcie. Efekty możecie zobaczyć w galerii.

• Dzień Piżamy!

• W tym roku, po raz drugi, dzieci z oddziału przedszkolnego przyłaczyły się do akcji "Dzień Piżamy" organizowanego przez Fundację "Gdy liczy się czas". Celem wydarzenia jest solidaryzowanie się z dziećmi na oddziałach onkologicznych, które całe dnie spędzają w piżamach. Wsparliśmy też akcję finansowo przekazując drobne datki, które będą przekazana na rzecz Fundacji.

Wszystkim życzymy zdrowia i oby tych dni piżamowych było jak najmniej!

• Robimy sok!

• W tygodniu poświęconym owocom i warzywom, dzieci z oddziału przedszkolnego zapoznały się z pracą sokowirówki i wyknały pyszny sok owocowy. Pracy było sporo, ale sprawne rączki dzieci działały wytrwale. Musieliśmy robić aż trzy dolewki, bo sok bardzo smakował przedszkolakom.

Wśród przyniesionych przez dzieci produków znaleźliśmy dodatkowo buraki, z których wykonalismy sok tylko dla twardzieli! Do degustacji zgłosili sie nasi panowie, którzy z usmiechem na twarzy kosztowali czerwonej mikstury. Buraczany wywar zasmakował, co potwierdzają czerwone języki!

• Wycieczka na Stare Wierchy i Maciejową

• 21 września uczniowie klas 6, 7 i 8 wraz z wychowawcami wybrali się na wycieczkę na Stare Wierchy i Maciejową. Najpierw udaliśmy się z Jasionowa na Stare Wierchy.

Stare Wierchy to nazwa jednego ze szczytów pasma górskiego Gorców. Wznoszą się na wysokość 971 m n.p.m. i oferują wspaniały widok na Tatry, szczyty Beskidu Wyspowego i Gorce. Nie jest to jednak szczyt górski w prawdziwym tego słowa znaczeniu, lecz rozległa górska polana, na której znajduje się jedno z najważniejszych skrzyżowań szlaków turystycznych w okolicy, a także znane i lubiane wśród turystów Schronisko PTTK na Starych Wierchach. Przy schronisku odpoczęliśmy, podziwialiśmy piękne widoki a potem ruszyliśmy w dalszą drogę na Maciejową.
            Bacówka na Maciejowej położona jest na polanie Przysłop na wysokości 852 m n.p.m. Przy schronisku spędziliśmy ponad godzinę odpoczywając, racząc się wspaniałymi widokami i zajadając się kiełbaskami z grilla.

To była naprawdę udana wyprawa!

/Jolanta Pankiewicz/

• Spotkanie z przedstawicielem policji

• Pierwszy miesiąc nowego roku szkolnego zakończliśmy wizytą przedstawiciela policji. Pani sierżant  przeprowadziła z dziećmi pogadankę na temat właściwego zachowania się na drodze oraz prawidłowego przechodzenia przez jezdnię, która nie jest oznakowana "zebrą". Pokazała narzędzia potrzebne do pracy w policji: kajdanki, pałkę, mundur policyjny. Uczuliła też dzieci na koniecznośc noszenia odblasków oraz ubieranie kasku. Na koniec obejrzelismy film edukacyjny na temat bezpiecznych zachowań na drodze, w szkole i w domu.

Spotkanie uczciliśmy pamiątkowym zdjęcięm. Dziękujemy pani sierżant za cenną lekcję i poświęcony czas.

• Dzień Przedszkolaka

• Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka to święto, które obchodzone jest 20 września. I my nie mogliśmy przeoczyć tak ważnej uroczystości! Wykorzytaliśmy ten czas na integrację naszej grupy. Śpiewaliśmy piosenki, bawliliśmy się w gry zespołowe, urządziliśmy rywalizaję. Przyniesione przez dzieci zabawki posłużyły nam do nauki dzielenia się.

Uśmiechy na twarzach dzieci pokazują, że naprawdę fajnie jest być przedszkolakiem, nie tylko 20 września.